مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از استقرار و فعالیت 45 شرکت دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۴۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 26 April 2020

سید مرتضی نیرومند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: 45 شرکت دانش‌بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود داشته و تعداد 39 واحد مستعد دانش بنیان نیز داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد 851 نفر در شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مشغول به کار بوده و شرکت شهرک‌های صنعتی استان آمادگی نسبت به واگذاری زمین به شرکت‌های دانش بنیان را دارد.

وی در خصوص مشوق‌های ویژه نحوه واگذاری اراضی صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان افزود: طبق ماده 20 اصلاحیه دستور العمل بهره برداری سال 98 با توجه به قدر السهم شرکت‌های دانش بنیان، مبلغ پرداخت بخش نقدی قرارداد 50 درصد کسر و اقساط تا 48 ماه است یا شرکت‌ها می‌توانند از بخشودگی 10 درصد مشوق از کل مبلغ قرارداد و پرداخت نقد و اقساط تا 48 ماه مطابق دستورالعمل مربوطه بهره‌مند شوند.

نیرومند با اشاره به زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: زمینه‌های شرکت‌های دانش بنیان شده مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به ترتیب فراوانی می‌توان به تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی(ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته)، سخت افزارهای یارانه‌ای، برق قدرت، الکترونیک، کنترل و مخابرات، محصولات پیشرفته سایر حوزه‌ها، تجهیزات و مواد پیشرفته نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی اشاره کرد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار